Det var nok Gwyneth Paltrow som for alvor satte min treningsguru Tracy Anderson på kartet da hun ble hekta på denne treningsmetoden for flere år siden. Og vi som var vant til Hollywoodstjernen på lerret fikk et nærmere forhold til henne da hun åpnet opp sin interesse for mat, helse, trening og skjønnet.
Jeg hadde alledere trent lenge med Tracy og merket effekten i form av presseoppslag, stadig nye DVD-er på markedet, og en Tracy som finetunet metode og attitude mer enn før. Les gjerne om mine møter med Tracy her:
https://monicaoien.no/2016/02/09/tracy-anderson-og-jeg/
Personlig har jeg også vært så heldig (ydmyk for det) å møte og intervjue Gwyenth Paltrow ved flere anledninger i TV2 tiden min. Hun er kanskje den mest nedpå, jordnære, glade, fine og inkluderende Hollywoodstjerne av dem alle. Slik opplevde jeg henne, hun pratet om mat, barna, mannen sin og selvsagt også filmene, men opplevelsen var at hun hadde mange ben å stå på og mye mer å snakke om enn filmrollen hun promoterte. Det gjorde Oscarvinneren selvsagt spennende og møtene ble lærerike.
Siden har Goop konseptet (lansert i 2008) vært genialt, en inspirerende reise inn i hennes univers der hun nok en gang med lave skuldre har bydd på seg selv, sin kunnskap, opplevelser, smak og vesen.
Nylig ga Gwyneth også ut boken «Its all Good» der hun blant annet snakker om sitt hybridvegetariske, glutenfire makrobiotiske kosthold.
Men nå altså, i dag er det makeup som gjelder. Vi er på pressekonferanse i regi av Gimle Økologiske Parfymeri fordi Gwyneth nå er aktuell med make-up serien Juice Beauty i samarbeid med Juice Beauty. Selv sier Oscarvinneren at den er både økologisk og med «rød-løper» kvalitet. Med dette setter Gwyneth Paltrow en ny skjønnhet/helse/trening standard og tar rollen som livsstilsguru verden over.
Til daily mail sier hun:
‘I wanted to prove that skincare can be safe, free of toxic chemicals and just as effective as the products by the big brands. It’s great – I use it every day.’
Les mer her: http://www.dailymail.co.uk/home/you/article-3513659/Gwyneth-Paltrow-new-man-love-life-healthy-food.html#ixzz4ApGIlNq6
Makeup konseptet er ganske utrolig. Vi får ta og kjenne på flere av produktene og de renner ut som krem og fløte, juice og spisbare oljer. De lukter som en eksotisk lime inspirert rett. Og det er ganske sikkert fordi produktene starter med juice fra eple, sitron, aloevera og grapefrukt. Så er det kaldpressede oljer og plante pigmenter. Det er rene produkter, uten vann, så rent at man nærmest føler man kan spise og drikke produktene…
Gwyneth har designet en serie hun har drømt om selv. Den skulle tåle det harde lyset på rød løper, ikke fremheve rynker men dempe dem, den skulle ha naturlige farger og spesifikk tekstur. Og det som likner på gloss men som ikke akkurat er gloss har fått navnene oppkalt etter sine venniner (Kate Hudson, reese Witherspoon, Cameron Diaz etc) og barna hennes.
Makeup serien dekker 65 Sku`s så langt og marketing ansvarlig fra San Francisco Paul Deacon avslører at Gwyneth selv bruker make up hver dag. Hun bruker foundation, mascara, nude «gloss» og concealer. Produktene lanseres denne uken i Norge som første land i Europa.
Her kan du kjøpe produktene:
LiveGood, SmileGood & FeelGood
Monica